QuickThoughts™, den första undersökningsappen

Dela med dig av din åsikt med QuickThoughts-appen via surfplatta eller smartphone ... och få belöningar som du älskar

Frågor om medlemskap och registrering

  • Hur blir jag QuickThoughts-medlem?

    Sök efter QuickThoughts i App Store för att bli medlem. Efter att du laddat ner appen behöver du bara registrera dig för att bli QuickThoughts-medlem.

  • Får jag en belöning för att jag registrerar mig?

    QuickThoughts ger dig ingen belöning för att du registrerar dig. Du kommer dock att få belöningar för de undersökningar som du slutför. Registreringen ger dig möjlighet att delta i undersökningar via QuickThoughts-appen och tjäna pengar som kan lösas in mot presentkoder. Om ett annat företag lovat dig ett incitament för att registrera dig för vår QuickThoughts-app ber vi dig att kontakta det företaget.

  • Vad händer med de data som ni samlar in från undersökningarna jag deltar i?

    Undersökningar genomförs eftersom företag, regeringar, offentliga organ och liknande organisationer är intresserade av vilka åsikter och attityder som användare av deras produkter och tjänster har. Ju mer de känner till om vad kunder och medborgare tycker, desto lättare är det för dem att förbättra och anpassa vad de levererar. Informationen du lämnar i undersökningarna används för att hjälpa dem att fatta dessa beslut. Läs vår Integritetspolicy om du har frågor kring sekretessen för dina uppgifter.

  • Hur ofta kommer jag att få inbjudningar att delta i undersökningar?

    Vi skickar med jämna mellanrum ut inbjudningar till undersökningar, men kan inte säga när eller vem av våra medlemmar som kommer att få inbjudningar. Detta beror på att alla undersökningar är skräddarsydda och baserade på varje enskild kunds syfte med undersökningen. Genom att fylla i din profil hjälper du oss att hitta undersökningar som är relevanta för dina erfarenheter och intressen.

  • Vad händer med mina personuppgifter?

    Normalt sett används personuppgifter för att: (i) kommunicera med dig angående ditt QuickThoughts-medlemskap och deltagande i undersökningar; (ii) hitta undersökningsmöjligheter som passar dig; (iii) uppfylla rättsliga skyldigheter, inklusive men inte begränsat till beskattningskrav; (iv) administrera och hantera våra incitamentprogram och uppfylla dina förfrågningar om incitament; (v) underlätta ditt deltagande i våra vinstdragningar och kommunicera med dig angående deltagande i vinstdragningar; och (vi) uppdatera våra register.

  • Jag får ett felmeddelande när jag försöker logga in på QuickThoughts. Är något fel?

    För att kunna använda QuickThoughts-appen behöver du en bra internetuppkoppling antingen via WiFi eller din operatör. Det bidrar till att förhindra eventuella anslutningsproblem hos dig. Meddela oss om problemet kvarstår efter att du följt dessa rekommendationer. Ange vilken version av enheten eller operativsystemet du använder och så många uppgifter som möjligt om felmeddelandet du fick.

  • Var kan jag uppdatera mina personuppgifter?

    Skicka ändringarna av dina medlemsuppgifter, såsom namn, hemadress eller födelsedatum till vår helpdesk, så uppdaterar vi dessa uppgifter åt dig. Tyvärr är din e-postadress och ditt lösenord kopplade till just din enhet. För att ändra dessa uppgifter måste du därför avinstallera appen, installera appen igen och registrera ett nytt konto.

  • Hur får jag mitt lösenord?

    Om du har glömt ditt lösenord trycker du på knappen "Glömt?" på appens inloggningssida så skickas lösenordet till din e-postadress.

  • Det står att mitt konto är låst. Varför kan jag inte logga in?

    Om ditt konto är låst innebär det att vi upptäckt någon typ av misstänkt beteende på ditt konto. Kontakta vår helpdesk så att vi kan granska ditt konto tillsammans med dig.

  • Hur avregistrerar jag mig?

    Om du vill avregistrera ditt QuickThoughts-konto skickar du ett e-postmeddelande till vår helpdesk och tar sedan bort appen från din telefon eller surfplatta.

Deltagande i undersökningar och belöningar

  • Hur hittar jag fler undersökningar att delta i?

    Genom att klicka på knappen "Hitta en undersökning" i appen får du tillgång till alla undersökningar som vi tror att du kommer att kvalificera dig för baserat på den information du angav vid registreringen. Om det inte finns några undersökningar tillgängliga för tillfället kan du försöka igen senare. Tänk också på att du bara kan delta i fem undersökningar per dag.

  • Hur tar jag reda på mer om statusen för en undersökning som jag nyligen deltagit i?

    Belöningar för varje undersökning kommer omedelbart att läggas till på ditt kontosaldo när du har slutfört undersökningen. Om du har en fråga om en undersökningsstatus kan du skicka ett e-postmeddelande till helpdesk med följande uppgifter: - Incitamentet som erbjöds - Uppskattad undersökningslängd - Ämne och/ämnesområde - Beräknat datum för deltagande

  • Jag var mitt i undersökningen och kunde inte komma åt den igen. Varför det?

    Tyvärr har applikationen inte möjlighet att gå tillbaka till undersökningar. Om du har stött på ett fel under undersökningen är du välkommen att skicka följande uppgifter till helpdesk. - Ämne och/eller ämnesområde - Incitamentet som erbjöds - Uppskattad undersökningslängd - Beräknat datum för deltagande Du kan även skicka andra relevanta uppgifter eller skärmdumpar för att bistå i utredningen.

  • Jag har inte alltid möjlighet att delta i undersökningar. Vad beror det på?

    Några av de undersökningar som du kommer att få kräver Flash (t.ex. för att spela upp en video). Bortse från undersökningen om din enhet inte har Flash-kapacitet och testa en annan undersökningsmöjlighet genom att klicka på knappen "Hitta en undersökning".

  • Vilka belöningar erbjuder ni för deltagande i undersökningar?

    De belöningar du tjänar genom att delta i undersökningar på QuickThoughts kan lösas in mot presentkoder. Observera att du behöver minst 100 kronor för att lösa in en presentkod. Vid inlösen visas presentkoden och du kan välja mellan att använda koden direkt eller i din app-butik.

  • Hur mycket får jag för att delta i en undersökning?

    Belöningen för en undersökning beror på undersökningens längd, svårighet och ämne.

  • Kan mina poäng förfalla?

    Du kan vara säker på att dina poäng finns tillgängliga så länge du är medlem. På grund av serverproblem kan ditt saldo ibland vara missvisande. Om detta händer råder vi dig att kontrollera ditt kontosaldo vid ett senare tillfälle.

  • Hur får jag min belöningskod?

    Efter att du löst in dina poäng mot en belöningskod kommer koden och instruktioner om hur man löser in den att skickas till ditt e-postkonto.

  • Hur många belöningskoder kan jag lösa in?

    Du kan lösa in så många belöningskoder som du vill, men vi erbjuder endast värdekoder på 100 kronor. Du kommer att fortsätta att få belöningar när du slutför undersökningar.

  • Jag fick ett meddelande om att en undersökningen var tillgänglig, men nu är den stängd. Vad beror det på?

    Undersökningar kan stängas mycket snabbt när antalet slutförda undersökningar har uppnåtts. Använd knappen "Hitta en undersökning" i appen för att hitta andra undersökningar som vi tror att du kan kvalificera dig för. Om det inte finns några undersökningar tillgängliga kan du försöka igen senare.

  • Min belöningskod fungerade inte. Vad ska jag göra?

    Se till att du anger rätt kod. Vi föreslår att du kopierar och klistrar in koden direkt från belöningsmejlet. Kontakta helpdesk om du behöver ytterligare hjälp.

  • Varför kan jag inte lösa in mina poäng?

    Du får bara lösa in belöningar tre gånger per dag. Vänta 24 timmar från din senaste inlösen för att göra en ny.